Az ikonikus narancssárga nyelű ollóiról és a kertészkedéshez, alkotáshoz és főzéshez tökéletesen funkcionális termékeiről ismert vállalat 1649-ben alakult vasműként a finnországi Fiskars folyó mellett. A folyó vízenergiát biztosított a Fiskarsnak és olyan nevet adott, amely 375 évvel később is a kiváló minőséget, zseniális formatervezést és a minket fenntartó természet iránti mély tiszteletet jelképezi.
1649-ben Peter Thorwöste engedélyt kapott egy kohó és egy kovácsműhely létrehozására egy Fiskars nevű kis faluban.
1832-ben a Fiskars megalapította Finnország első képzőművészeti kovácsműhelyét, hogy bővítse termelését villákra és ollókra, amelyek később a világ legnépszerűbb termékeivé váltak.
1837-ben a Fiskars ismét úttörő munkát végzett Finnországban azzal, hogy létrehozta az ország első gépműhelyét a Fiskars faluban. A világ első gépműhelyei között kezdett gőzgépeket gyártani.
1915-ben a Fiskars részvényeit bevezették a Helsinki Értéktőzsdén. A 377-es számú részvényigazolást Albert von Julin jegyezte.
Az 1920-as években a Fiskars termelékenysége javult, és termékválasztéka bővült az új acélfeldolgozási módszereknek köszönhetően. A Fiskars létrehozta Finnország első fémrugó gyárát.
Miután átvészelte az 1930-as évek gazdasági válságát és a második világháborút, a Fiskars vezetése végre megvalósíthatta tervét a vállalat átszervezésére a tömeggyártás megkezdése érdekében.
A Fiskars erős fémfeldolgozási szakértelme, a műanyaggyártás bevezetése és az innováció iránti vágy vezetett a világ első műanyag nyelű ollójának megalkotásához 1967-ben. Klasszikus narancssárga nyelű ollóinkat továbbra is a billnäsi gyárunkban gyártjuk, és minden darabot kézzel tesztelünk.
1985-ben a Fiskars a narancssárga nyelű ollók után műanyag fejű gereblyéket vezetett be. A könnyű és tartós gereblyék hamarosan piacvezetővé váltak.
A Fiskars Handy fejsze sorozat műanyag nyelű fejszéket vezetett be. Könnyedségük és hasítóerejük széles körű csodálatot váltott ki. A Fiskars termékfejlesztésének eredményeként az acél és a speciális műanyag kombinációja egyedülálló volt tartósság szempontjából.
A 2000-es években a Fiskars Group a fogyasztási cikkekre és a felvásárlások révén történő növekedésre összpontosított. Az Iittala 2007-es felvásárlása megerősítette pozícióját a konyhai termékek területén. Ma a Fiskars Group családjába tartozik többek között a Fiskars, a Georg Jensen, a Royal Copenhagen, a Wedgwood, a Moomin Arabia, a Gerber, az Iittala és a Waterford márka.
Az Amplify™ Ollók a jól ismert narancssárga nyelű érzést kínálják, erőteljes kialakítással, amely tisztán vágja a vastag szöveteket és olyan anyagokat, amelyekkel más ollók nem boldogulnak.
Az ikonikus narancssárga nyelű ollóink hivatalos védjegyoltalmat kaptak az Egyesült Államokban, Finnországban és Kanadában, biztosítva, hogy csak a Fiskars ollói rendelkeznek narancssárga nyéllel.
A narancssárga nyelű ollók elképesztő kialakítása világszerte kedvenccé tette őket, több mint 1 milliárd darabot adtunk el belőlük az 1967-es megalkotásuk óta.